top of page

ЕЛЕНА ФЕРАНТЕ СЕ ЗАВРЪЩА ПО КНИЖАРНИЦИТЕ

Издателството Edizioni E/O пуснаха мъничък откъс от новата книга.



Строго пазена тайна е заглавието на новия роман на Елена Феранте, който ще излезе в Италия на 7 ноември. Нейната книга „Гениалната приятелка“ се превърна в една от любимите ми книги в последните години – хипнотична, емоционална и поглъщаща – не очаквам нищо по-малко от новия й роман. За него се знае съвсем малко, но достатъчно, за да наелектризира почитателите на Феранте.


Издателството Edizioni E/O пуснаха мъничък откъс от новата книга. И ако се съди по него, действието отново се развива в Неапол, а текстът (без претенции за необходимата за всеки хубав превод художественост) казва:

„Две години, преди да си отиде от къщи, баща ми казал на майка ми, че съм много грозна. Думите били произнесени шепнешком, в апартамента, който, току що женени, родителите ми купили в Рионе Алто, на върха на Сан Джакомо деи Капри. Всичко – местата на Неапол, синята светлина на ледения февруари, тези думи – е останало спряло. Аз обаче се изплъзнах навън и продължавам да се изпълзвам и сега, в тези редове, които искат да ми дадат история, докато всъщност не са нищо мое, нищо, което е наистина започнало или се е реализирало: просто едно заплитане, за което никой, дори този, който пише в момента, не знае дали съдържа правилната нишка за един разказ или е просто една сплъстена болка, без изкупление...“




Тази седмица препрочитам












Comments


bottom of page